dinsdag 6 augustus 2013

MODE WINTER 2013

De afgelopen weken en dagen is het natuurlijk super lekker weer geweest, misschien zelfs iets te warm voor sommigen.
De zomer is natuurlijk zo kort en bloot en kort mogelijk om het niet te warm te krijgen en zo min mogelijk te gaan zweten, ik vind de zomer zelf heerlijk. Lekker op m’n slippertjes en in m'n shortje rondlopen, ik geniet echt van dit weer. Toch is de zomer over een maandje alweer afgelopen en moeten we gaan denken aan de wintercollectie die dan weer moet komen. Wat staat ons te wachten? Wat kan nog en wat niet? En welke items moet jij binnenhalen voor deze winter? Hier zet ik alle antwoorden voor jullie op een rij.


Het hoofdthema is ‘chic en rijk’, zwart is weer helemaal terug, en zilver en goud stralen natuurlijk nog steeds pure klasse uit. Veel accessoires en sieraden maken jouw outfit deze winter. Donkere kleuren passen natuurlijk sowieso al perfect bij de winter, met de korte dagen, het vroeg donker worden, en sombere dagen. Daarom zul je veel kleuren als paars, groen, elektrisch blauw, en oranje, gaan treffen in de winkels.
Zwart wordt soms beschreven als ‘saai’ ‘veilig’ ‘somber’, maar dat blijkt niet aan de outfits op de catwalks die werden vertoond voor aankomende winter. Maak je geen zorgen als jij iemand bent die altijd rondloopt van top tot teen in het zwart. Je maakt je outfit compleet met luxe sieraden of hoofdaccessoiresen.
Het is natuurlijk niet, zwart, en that’s it. Voor de kleurenliefhebbers, niet gaan treuren om de zwart-trend. Na de kleurige en fleurige collecties van afgelopen jaren met de neonkleuren , zien we van de winter ook zeker de kleuren als oranje, roze, groentinten, blauwtinten en nude/karamel-kleuren. Ook printjes zijn helemaal in sinds afgelopen jaren en die kunnen we ook deze winter niet vermijden, natuurlijk de welbekende dierenprinten, aztec printen, en streepjes scoren goed. Ook gaan we 'Ottomaanse' invloeden terugzien. Dure stoffen, als fluweel, look-a-like satijn stof, en andere mooi uitziende materialen zijn goed, en rijke versieringen  maken het plaatje perfect.                         
 
 PAS OP! Natuurlijk is het allemaal super leuk, al die printjes en sieraden. Maar onthoud goed dat je niet teveel van het goede moet dragen. Deze looks gaan er dan al snel ‘cheap’ en ‘ordinair’ uit zien, en volgens mij is dit alles behalve wat we willen. Probeer het dus subtiel te houden en niet al te veel glitter en glamour te gebruiken in je creaties!
Zoals ik al vertelde zijn goud en zilver, altijd al goed geweest. Afgelopen winter hebben we dat gezien, maar deze winter gaat het nog dubbel zo erg komen. Edelstenen, diamanten, en natuurlijk alle soorten sieraden in die trant zijn helemaal winterproof. De necklace kettingen, en statement kettingen, zijn al een hit maar blijf die dus komende seizoenen zeker doordragen!



De millitaire look, is afgelopen winter een hele grote ‘must’ geweest, het was een grote hit. Ook dit jaar gaan wie die dus zeker terug zien, je hoeft niet je legerprint broeken / truien / shirts / en vesten, af te staan. Oversized is ook een dingetje, alles mag zo groot en ruim zitten als kan, kledingstukken met maten als XL en XXL  mag je dus zeker gaan aanschaffen. Een grote blazer of jas, is helemaal winterproof!

Persoonlijk houd ik ontzettend van leer, het geeft soms een ordinair effect als je het verkeerd draagt. Maar ik vind het zelf altijd een heel  stoer, en chic effect geven. Ik hoef gelukkig mijn leren items dan ook niet weg te doen, want hiermee blijf ik mee in de mode. Niet alleen zwart leer, maar ook bruin / koperachtige kleuren zijn helemaal leuk!

Oftewijl chic, rijk, en luxe moeten we deze winter uitstralen! Ik heb er weer zin in, om lekker met dikke truien op de bank te zitten en veel laagjes te kunnen dragen.
Ik spreek jullie snel weer en een dikke kus van Lara

Geen opmerkingen: